10 kappaletta äitienpäivään: lauluja lapselleni


Tässä kymmenen kappaletta, joita usein kuuntelen ja laulan pojalleni. Kappaleiden lyriikat koskettavat ja ovat enemmänkin sanoja äidiltä lapselle, mutta osa sopii vaikka äitienpäiväkorttiin kirjoitettaviksi. Näitä minä aion kuunnella äitienpäivänä:



1. Chisu (esittäjä) - Mestaripiirros

Se kuva oli kaunis / Oi, ihme suorastaan / Muodon jumalaisen sait / Kuvan viereen hän merkkas ettei suhun / päde kuolevaisten lait


2. Jenni Vartiainen (esittäjä) - Sydän vähän kallellaan



Sinä ainoa tekoni / jota mä en koskaan kadu / Mutta mietin miten kohtelet elämää / mihin se sua johtaa, mitä vielä ottaa / Enkä edes tunne niin / sua nenän päästä varpaisiin / Tänään on kaikki hyvin, minä tiedän / sä tulit käymään vaan / On silti mulla takiasi aina / sydän vähän kallellaan


3. Maarit - Lainaa vain


Harhaan sua mä ohjaan, teet itse valinnan / En tahdo tietäs kaventaa, kun nään sun kasvavan / Sulta opin paljon ja riittää kun muistan sen / Oi pienokainen, oot lainaa mulle hetkisen

4. Johanna Kurkela - Ainutlaatuinen

Missähän sut tehtiin? / Tähtien tuolla puolella / muovailtiin huolella / Kaunis pieni ihminen / Sä olet ainutlaatuinen / Mitä vastaan tuleekaan / toista sua ei milloinkaan



5. Lohtu

Suklaapuodille opastan ja pahan sulta piilotan / Miten tiedät musta kaiken, vaikka katsot mua ensi kertaa / Yksi pieni elämä, suuri valo sisällä / Katson hiljaa nukkuvaa, katson lohdun kantajaa / Pidän aina lähellä, kuljen matkan vierellä / sillä saattajani on vasta syntynyt


6. Stella - Vaaran päällä

Kun saan sinut syliini, en nimeäsi tiedä / Sua kannankin hassusti, en osaa sitä vielä / Mistä jää muisto / Johon myöhemmin tartut, jota ohittaa et voi (...) Ullakolla laatikoissa tavarat / Leikkiautot, legot / joskus haluat ne

7. Suvi Teräsniska - Sinä olet kaunis


Näytän sulle ihmeet maailman / ja koitan kertoo väärän oikeesta / Kertaan säännöt ja toivon vuorollas / sä tiedät missä ja milloin ja kuinka ne säännöt rikotaan (...) Sinä olet kaunis, hento ja viaton / Sinä olet kaunis, niin vahva ja voimaton / Sinä olet meidän / vaikka vain hetken lainassa oot / Ja minä olen sinun / minä olen sinun niin kauan kuin voin



8. Ultra Bra - Minä suojelen sinua kaikelta



Minä suojelen sinua kaikelta / mitä ikinä keksitkin pelätä / Ei ole sellaista pimeää / jota minun hento käteni ei torjuisi

9. Yö - Ihmisen poika


Jo poika kiskoo pojan unta vuoteessaan / ennen kuin loppuun iltasadun saan / Mä istun hetken ja mietin maailmaa / Ihmisen poikaa se odottaa / Voi kuinka kaunis poika onkaan tosiaan / Ei muuhun pysty hän kuin uutta oppimaan / Hän siinä kylkeänsä kääntää miehekkäästi ääntää / Hän matkaa taittaa linnunradallaan ja nukkuu vaan (...) Voi kuinka kaikkivaltias noin olla voit / me sinut tehtiin mutta sinä meidät loit

10. Kepa Lehtinen - Poikani pieni



Nuku mun poikani rakkaani pieni, vielä kun mahdut syliini mun. Poikani pieni, poikani kaunis. Lahjani taivaan, kaikkeni mun.

Ihanaa toukokuuta ja äitienpävän odotusta, 
Tiina

Kommentit